Monday, April 27, 2009

Rahsia Kelapa Muda


Siapa yang tak tahu kelapa muda,apalagi kalau semasa cuaca panas, sedapnya kalau dapat air kelapa muda. Anda akan hilang dahaga dan segar dibadan setelah minum air kelapa. Apa benar khasiatnya memang ada hubungan ke badan kita??? Dan apa hubungannya dengan tips kecantikan ??Lets find out why ??

Kandungan didalam air kelapa adalah nitrogen berupa protein dan asid amino, seperti alanin, sistin, arginin, alin, dan serin. Dan juga mengandung karbohidrat seperti glukosa, sukrosa, fruktosa, sorbitol, inositol. Serta unsur mineral yang ada didalam air kelapa yang berfungsi sebagai pengganti ion tubuh, makanya tubuh kita terasa segar saat minum air kelapa.Hmmm ternyata bukan satu cadangan tetapi.....memang ada unsur2 'perangsang' tubuh kita.

Dalam tips kecantikan ini, air kelapa dimanfaat kan untuk beberapa hal, diantaranya :
a. Menghilangkan jerawat
Caranya : Campur segelas air kelapa dengan kunyit, biarkan semalam lalu tambahkan serbuk cendana. Kemudian biarkan selama 3 malam, lalu ambil endapannya , gunakan seperti masker.

b. Mencegah uban
Caranya : Campur air kelapa hijau dan satu sudu garam, lalu disapukan ke rambut sehingga ke kulit kepala.

c. Mencegah penuaan awal
Caranya : Cuci muka dengan air kelapa, pasti anda awet muda hehehe...

d. Meningkatkan gairah seksual
Caranya : Campur air kelapa dengan madu, dan minum...hohoho..pasti segera 'Ehemm'....*praktikkan ini...pasti berhasil... *.

Anda pasti pernah dengar kelapa muda yang dibakar, haaa... isi kelapanya kalau di campur air susu, madu...fullmak....kalau di Tikam Batu tu banyak penjual kelapa muda bakar.

No comments: